6 tips wat je thuis kan doen tijdens Corona

Alles wordt stilgezet en vertraagd vanwege het Coronavirus. De drukte maakt plaats voor kalmte. Activiteiten zijn geannuleerd en volgeplande weekenden leeg gemaakt. ⁠

Wat doe je met je vrijgekomen tijd?

Dit is een uitgelezen moment voor je lijstje met dingen die je wilde doen ‘als je ooit tijd over hebt’.

Hieronder mijn top-6 van activiteiten voor thuis.

1. Blijf in beweging

Rol je yogamat uit in huis en vind een fijn YouTube kanaal om mee te beginnen.

Mijn tips: 5 parks yoga op YouTube of en betaald account op www.ekhartyoga.com. Wil je liever iets harder trainen kijk dan op www.darebee.com voor gratis next level workouts.

2. Geef je gedachten eens wat rust

Ga mediteren, beoefen chi gong of verdiep je in ademhalingsoefeningen.

Mijn tip: download de app Insight timer

3. Verbind met jezelf en je partner

Neem meer tijd voor het avondeten en goede gesprekken (ook andere onderwerpen dan Corona kunnen nog steeds interessant zijn ;))

Mijn tip: speel samen een bordspel of een kaartspel zoals ‘Vertellis’

4. Creëer en laat je creativiteit de vrije loop

Ga schrijven, ontwerpen, schilderen, breien, muziek maken of tuinieren.

Mijn tip: altijd al iets willen leren? Aankomende weekenden zijn vrij om ermee te beginnen. Gebruik je tijd.

5. Lees boeken, kijk mooie documentaires of luister goede podcasts

Vul je hoofd met inspiratie, kennis of interessante onderwerpen.

Mijn tips: 
Inspirerende boeken: Stephen Covey: 7 habits of highly effective people. Gary Ferguson: de acht grote lessen van de natuur. Thony Robbins: Je ongekende vermogens, Max Strom: De adem van het leven.

Mooie docu’s op Netflx: Heal, The most unkown, Jane, The dawn wall, Our Planet, Night on earth.

Goede podcasts: 100% inspiratie Podcast van Thijs Lindhout of Michael Pilarzyck podcasts

6. Bedenk wat voor jou belangrijk is

Neem de tijd voor reflectie en doelstellingen. Waar wil jij naar toe groeien en wat is daarvoor nodig? Het hamster rad komt nu gedwongen even tot vertraging.

Mijn tip: lees het boek ‘the big five for life‘ en doe de bijbehorende oefeningen.

Onthoud dat yoga staat voor verbinding.
Laat je niet door angst verlammen.
Laat je niet meesleuren in alle Corona hysterie.
Blijf rustig voor jezelf nadenken.
Blijf vol liefde
Zorg goed voor jezelf en voor anderen.

Adem diep in en langzaam weer uit.

P.s.  Er valt nog heel veel te lezen.

Klik hier voor al mijn blogs 😉

Reageer